در دهه 1920 جرج تیلو تئوری ارتفاع دامن را مطرح کرد که بیان می کند که طول دامن ن منعکس کننده سلامت اقتصادی جامعه است. این تئوری زمانی مطرح شد که ن ساپورتهای ابریشمی به پا می کردند – زمانی که اقتصاد در وضعیت خوبی قرار داشت، ن دامنهای کوتاهتر به پا کردند تا ساپورتهای گرانقیمت خود را بیشتر به رخ بکشند؛ وقتی شرایط اقتصادی بد شد، ارتفاع دامنها نیز بیشتر شد، زیرا ن توانایی خرید ساپورتهای گران قیمت را نداشتند. در نتیجه با انتخاب دامنهای بلندتر این مسئله را می پوشاندند. آیا باور ندارید؟ همین مسئله در سال 2009 نیز رخ داد – در این سال که شاهد رشد 15 درصدی بازار بورس بودیم، دامنهای مد به کوتاهترین حد خود رسیدند. 

نمونه ترجمه توسط 

ترجمه تخصصی لبخند


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها